Pages

Thursday, 4 May 2017

Книжно Ревю: Двор от рози и бодли на Сара Маас


Хей!

След изпит по неврология, имам нужда от малко по-креативно разпускане. Затова днес реших да ви разкажа какво харесах и какво мисля, че може да се подобри в така нашумялата и обичана книга - Двор от рози и бодли.

Моля ви, не ме бийте :D Мнението ми определено е непопулярно, тъй като повечето хора са влюбени до уши и през глава в тази книга. Какво да се прави. Всички сме различни. И аз вярвам в красотата на различията ни :)

Първо, искам да ви споделя, че имах невероятната възможност да отида на събитие на Сара и мога да ви кажа съвсем честно, че тя е супер готина, сладка и забавна! Ужасно много се смяхме с Райс и Любчето тогава и определено съм доволна, че бях част от тази вечер. След това гледах нейните интервюта в ютуб и определено е прекрасна и земна личност!

Доста дълго време отлагах четенето на книгата, защото не исках да остана разочарована или да се окаже, че не ми харесва. Имате ли си на представа колко е неприятно да си черната овца едва ли не сред подобна група от върли фенове? А някои от тях са готови да те разпердушинят като пиле, ако кажеш нещо напряко, колкото и мъничко да е :D Няма нищо лошо в това да обичаш толкова много някоя книга или автор, аз също съм така с много книги, но някакси просто не е готино да си налагаш мнението. Ще ви дам пример. Аз много харесвам Кийра Кас като автор, особено книгата й "Сирена", която обаче повечето хора хич не харесват поради ред причини. Моята реакция обикновено - "Ооо, съжалявам, че на теб не ти е харесала. Няма нищо, ще намериш някоя друга, която да те грабне много". И се приключва. Без драма и дебати. Смятам, че сме тук, за да се подкрепяме и да уважаваме различията си. Все пак всеки пречупва реалността през своята собствена призма. Нали?

Така, сега да си дойдем на думата. Двор от рози и бодли беше приятно четиво. Определено не ме отвя като ураган. Нито пък ми подкоси краката от удоволствие. Но ми хареса! Беше един много лек и интересен преразказ на нашата обичана приказка "Красавицата и Звяра", но изключително добре преработен от Сара. Много ми допадна как е извъртяла нещата и се е фокусирала върху елфи, защото на мен това са ми едни от най-любимите митични същества. Изискани, горди и достолепни! Няма как да не те спечелят.

Подобно на много други хора, на мен началото също ми тръгна доста бавно и мудно. Допадна ми обаче, че Сара ни разказва за живота на Фейра и какво, аджеба, й се е случило, за да стигне до ловуване в гората. Хареса ми също, че макар и мрънкаща, Фейра все пак е силно мъжко момиче, което опитва сама да се бори с живота! Оценявам такива герои. Разбира се, имаше си и предостатъчно моменти, в които исках да я прасна с тиган през лицето да се освести малко, защото понякога се държеше все едно главата й е куха :D

Главният мъжки персонаж - Тамлин - хич не ми допадна. Не знам защо, но през цялото време го усещах все едно лъже много и е двуличен. Отношенията им с Фейра пък ми се струваха толкова абсурдни и изсмукани от пръстите. Така наречения синдром на Стокхол, когато развиваш чувства за похитителя си. Пък и Тамлин никакъв хумор няма милия, чак ми стана жал за него :D Аз обичам саркастични герои, които знаят кога какво да кажат - като Рисанд и Люсиен. Големи сладури са тези двамата. Фейра трябва да е с някой от тях! Да я научат малко по-спокойно да гледа на нещата.

Дали ще чета натам? Взех си втората книга от библиотеката и ще й дам шанс, но ако този път също не ме грабнат първите 100 страници, то ще си кажем взаимно чао и ще знаем, че не сме една за друга.

Кой беше вашият любим герой и дразнихте ли се на Фейра?

Усмивки и панди,
Криси

2 comments:

  1. Нямаше как да мина без да оставя коментар, защото Фейра е в списъка ми на най-дразнещи и с нищо очарователни героини някога. Просто тази първа книга я направи да изглежда не само куха, но и жалка от една страна.Съжалявам я понякога, честно. Колкото и някои да я величаят мнението ми за нея не може и не може да се промени. Дори и след втората книга пак съм много раздвоена относно нея. И на мен ми хареса светът, който Сара е изградила, много е приятен и живописен, ако мога така да се изразя. Мнението ми за Люсиен и Рисанд се припокрива с твоето, но ще изчакам да видя ревюто ти и на втората книга. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хахах, ами Фейра си е малко празноглава на моменти, какво да се прави :D
      Не може всички да блестят.

      Delete