Pages

Monday, 8 May 2017

Прочетени книги [Април 2017]


Хей хей!

Април месец мина учудващо добре и даже съм изненадана от броя на книгите, които успях да прочета, въпреки че съм в сесия и трябва предимно да уча. Определено съм доволна от книгите, които прочетох. Някои много обикнах, други не чак толкова, но нека ви разкажа!

"Човек на име Уве" от Фредрик Бакман

Това беше първият ми досег с творчеството на Бакман и засега не бих казала, че съм особено впечатлена. Книгата не беше лоша. Напротив! Имаше си своите очарования, но ако трябва да съм напълно честна, песимистичното и мрънкащо настроение на Уве ми идваше в повече на моменти. Всички имаме правото да сме намусени и да виждаме света в 100 оттенъка на сивото, но аз също смятам, че дължим на себе си да се опитваме да сме по-ведри и да гледаме по-отпуснато на живота. 


"Златният мост" от Ева Фьолер

Тази поредица на Ева ми е толкова любима, че не мисля, че бих могла да ви пресъздам в думи любовта, която изпитвам. Честно казано, когато за първи път прочетох резюмето, книгата въобще не ми се стори интересна. Даже си мислех, че ще е поредното тийн четиво, в което ще има разглезена главна героиня, която ще се влюби безвъзратно в някого. Влюбването го има, да, но е поднесено много елегантно и сякаш просто за фон. Фокусът на историята си остават пътуванията във времето и невероятните приключения там. Съветвам ви да не се подлъгвате по нескопосано написаното резюме. Мен книгата ме спечели!



"Двор от рози и бодли" от Сара Дж Маас

Лек, приятен и интересен преразказ на "Красавицата и Звяра", който е подходящ за всички любители на романтиката, преплетан с не малка доза приключения. Началото е малко мудно, но след средата действието се забързва и главната героиня започва да ги забърква едни такива каши. Понякога спирах и се чудех още докъде може да стигне Фейра с импулсивността си. Мъжките персонажи бяха чудесно изградени, както и злодеят в историята! 


"George" by Alex Gino

Това е първата книга, която чета с трансджендър герой. Трансджендър или трансполови личности са хора, чиято полова идентичност не отговаря на пола, който им е приписан при раждането. Главният ни герой Джордж се е родил с пол момче, но сексуалната му идентичност е на момиче. Тоест, той чисто биологично има всички отличителни черти на момче, но вътрешно и ментално не се чувства като такова. Най-вероятно някой ще си помисли "що за глупост е това, само си търсят внимание" и ще бъде в грешка. Този феномен съществува реално и е доказано научно, че е възможно такива хора да бъдат родени. Беше ми много интересно да погледна през очите на Джордж (или Мелиса, както той предпочита да го наричат) и да видя колко трудно е всъщност да си различен. Определено препоръчвам, ако си търсите по-нетрадиционно четиво.


"Mouthful of forevers" by  Clementine von Radics

Clementine съм я мяркала в tumblr от време на време и поради тази причина реших да пробвам стихосбирката й. И много ми хареса! Нежни, елегантни, емоционални, усмихващи, натъжаващи. Стиховете й бяха прекрасна палитра от емоции, галеща сетивата ми и поетичната ми душа. Силно препоръчвам, ако си падате по модерна поезия. 


"We are okay" by Nina LaCour

Дълбоко прочувствена история за момиче, на което му се налага да започне напълно наново, защото миналото му рухва пред очите му. Всичко, което е приемала за даденост, се оказва една голяма лъжа и тя едвам намира сили да се справи с настъпилата реалност. Стоях до 2.30, за да я довърша и си поплаках малко даже. Една наистина невероятна книга, която се фокусира много повече върху вътрешния свят на героите, не толкова върху действия. Това на мен страшно много ми хареса. Беше умерено направено и в никакъв момент не ми беше скучно. 


"Milk and honey" by Rupi Kaur

И последната книга, която прочетох, беше така известната стихосбирка на Рупи, която е поет в инстаграм. Стиховете й засягат доста наболели теми като изнасилванията, домашното насилие, сексизма и правата на жената. Определено си проличават гневът и болката, с които Рупи е писала някои от стиховете. Толкова, че читателят може да я усети почти като своя. Имам доста любими стихотворения и мисля да направя отделно ревю на книгата, за да ви разкажа повече какво мисля! 


Вие какво прочетохте този месец? Коя беше любимата ви книга?

Усмивки и панди,
Криси

No comments:

Post a Comment